شناسهٔ خبر: 141379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۴ ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون تن کالا از جنوب سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور

حمل کالا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری،بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل جاده ای جنوب استان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه دو میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۴۰ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای جنوب استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد. 

وی با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۱۲۰ هزار و ۷۹۸ فقره بارنامه جابجا شده است، تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: ۸۱ شرکت حمل و نقل باری در جنوب استان فعال هستند.

قبا با بیان اینکه حمل بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه به شبکه راه‌های کشور که با هزینه بسیار زیاد ساخته شده‌اند خسارت وارد می‌کند، گفت: کار کنترل و شناسایی ناوگان باری متخلف اضافه تناژ به صورت مستمر در محورهای مواصلاتی استان به منظور تأمین ایمنی تردد و جلوگیری از اختلال در تردد و هرگونه حوادث جاده‌ای و همچنین حفظ و نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی صورت می گیرد و در صورت رعایت نکردن این موضوع با متخلفان برخورد می‌شود.

وی از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.